Egmont Conferentiecentrum

Egmontcentrum

In uitvoering van de Programmawet van 27 december 2006 (Artikel 272 B.S. van 28-12-2006 (Ed. 3), bepaalt artikel 2 van het Koninklijk Besluit van 27 april 2007 inzake het financieel beheer van de Staatsdienst met afzonderlijk beheer, belast met het beheer van het Centrum voor Internationale Conferenties Egmont II - Egmontpaleis (B.S.16/05/2007) het volgende: "Het geheel van gebruikers van het Centrum voor Internationale Conferenties Egmont II – Egmontpaleis uit de privé-en openbare sector worden beschouwd als betalende derden met uitzondering van de FOD Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking die er het beheer van waarneemt".

Het principeakkoord over het ter beschikking stellen aan derden van de infrastructuur van het CCEgmont behoort tot de bevoegdheid van de Directeur van het Protocol, die de algemene bepalingen van het beheerscomité van voornoemde Staatsdienst met afzonderlijk beheer toepast.

Het ter beschikking stellen van deze infrastructuur aan derden impliceert het gebruik van specifieke "overeenkomsten voor de terbeschikkingstelling", van brand- en B.A.-verzekeringsovereenkomsten - en van een tarievenlijst, die door het beheerscomité werden goedgekeurd. 

In de tarievenlijst wordt rekening gehouden met verschillende gebruikerscategorieën:  openbare diensten, ngo’s en gelijkgestelde instanties, gebruikers uit de privésector en uit de zakenwereld. Het beheerscomité beslist tot welke categorie de gebruiker behoort. De prijzen voor het ter beschikking stellen van de infrastructuur worden jaarlijks op 1 januari automatisch geïndexeerd.

 
Contactpersonen

Mevr. Tina De Keyser: 02/501 46 36
tina.dekeyser@diplobel.fed.be

Mevr. Valérie Marichal: 02/501 32 74
valerie.marichal@diplobel.fed.be

Directie Protocol
Dienst P3
Egmontpaleis
Kleine Zavel, 8
B-1000 BRUSSEL

Postadres: Karmelietenstraat, 15, B-1000 BRUSSEL